Contos con tres finais (Cuentos con tres finales)

José Antonio Fraga
@o_fragha

Grazas a Antonio M. Fabregat


Gianni Rodari, na súa "Gramática de la Fantasía", propón, entre outras, unha fórmula para crear contos. Trátase de historias sinxelas que, nun momento determinado, se paran. A partir de entón a clase divídese en varios grupos de alumnas e alumnos, e crean o final do conto para, posteriormente, poñelo en común cos demáis grupos.

De entre todos os finais creados elixense tres e engadense ao conto. O alumno leos e quedase co que máis lle gosta.

Poden crearse e propoñerse tantos finais como alumnos e alumnas teña o grupo, pero só se elixirán os tres máis votados na clase.
PROCESO DE ELABORACIÓN

  • Comezase un conto coa estratexia que queiramos 
  • Faise o plantexamento e o nó do seu argumento 
  • Deixase sen rematar, nun momento interesante 
  • Por equipos ou individualmente, buscanse finais á historia comezada 
  • Poñense en común, na clase, os finais elaborados 
  • Elixense tres finais diferentes, os tres máis votados 
  • Lese o conto con cada un dos finais escollidos
Os  obxectivos que tratamos de conseguir son:

  • Capacitar aos alumnos para rematar narracións inacabadas 
  • Elexir entre varias opcións, razoando con argumentos 
  • Aprender técnicas para comunicar con entusiasmo os relatos realizados 
  • Utilizar recursos expresivos: ritmo, entoación... 
  • Predispoñer aos alumnos ante situacións de creatividade lingüística
Avaliación
  1. Atención 
  2. Traballo en equipo 
  3. Creatividade 
  4. Participación

[ Gianni Rodari, en su "Gramática de la Fantasía", propone, entre otras, una fórmula para crear cuentos. Se trata de historias sencillas que, en un momento determinado, se paran. A partir de entonces la clase se divide en varios grupos de alumnas y alumnos, y crean el final del cuento, para, posteriormente, ponerlo en común con los demás grupos.
De entre todos los finales creados se eligen tres y se añaden al cuento. El alumno los lee y se queda con el que más le gusta.
Pueden crearse y proponerse tantos finales como alumnos y alumnas tenga el grupo, pero sólo se elegirán los tres más votados en clase.

PROCESO DE ELABORACIÓN
  • Se comienza un cuento con la estrategia que queramos
  • Se hace el planteamiento y el nudo de su argumento
  • Se deja sin acabar, en un momento interesante
  • Por equipos o individualmente, se buscan finales a la historia comenzada
  • Se ponen en común, en clase, los finales elaborados
  • Se eligen tres finales diferentes, los tres más votados
  • Se lee el cuento con cada uno de los finales escogidos 
Los objetivos que tratamos de conseguir son:
  1. Capacitar a los alumnos para acabar narraciones inacabadas
  2. Elegir entre varias opciones, razonando con argumentos
  3. Aprender técnicas para comunicar con entusiasmo los relatos realizados
  4. Utilizar recursos expresivos: ritmo, entonación...
  5. Predisponer a los alumnos ante situaciones de creatividad lingüística
Evaluación
  1. Atención
  2. Trabajo en equipo
  3. Creatividad
  4. Participación

No hay comentarios: